Menu

An-124 Ruszlan: az egek ura

  • 1. Az An-124 típusú óriásgépet eredetileg interkontinentális ballisztikus rakéták és indítóberendezéseik szállítására, illetve deszant egységek célba juttatására tervezték.  A prototípus  1982. december 24-én szállt fel először. 1. Az An-124 típusú óriásgépet eredetileg interkontinentális ballisztikus rakéták és indítóberendezéseik szállítására, illetve deszant egységek célba juttatására tervezték. A prototípus 1982. december 24-én szállt fel először.
  • 2. Polgári célú teherszállításra 1985-től alkalmazzák, amikor 152 tonnás, külfejtéses bányákban használt óriási billencseket szállítottak vele Vlagyivosztokból az északi sarkkörön túli Jakutföldre. 2. Polgári célú teherszállításra 1985-től alkalmazzák, amikor 152 tonnás, külfejtéses bányákban használt óriási billencseket szállítottak vele Vlagyivosztokból az északi sarkkörön túli Jakutföldre.
  • 3. Az AN-124 méretei lenyűgözőek: hossza 69 méter. Eltörpül mellette ez az üzemanyagszállító tartálykocsi. 3. Az AN-124 méretei lenyűgözőek: hossza 69 méter. Eltörpül mellette ez az üzemanyagszállító tartálykocsi.
  • 4. Az Airbus-320 típusú repülőgépnél az An-124 Ruszlan kétszer hosszabb. 4. Az Airbus-320 típusú repülőgépnél az An-124 Ruszlan kétszer hosszabb.
  • 5. A repülőgép magassága 21 méter, ami egy 7 emeletes lakóház magasságának felel meg. 5. A repülőgép magassága 21 méter, ami egy 7 emeletes lakóház magasságának felel meg.
  • 6. A szárnyak fesztávolsága 73 méter. 6. A szárnyak fesztávolsága 73 méter.
  • 7. Az An-124 Ruszlánnál csak az An-225 Mrija  nagyobb,  225 tonnányi terhet szállíthat szemben a Ruszlan 120 tonnájával. 7. Az An-124 Ruszlánnál csak az An-225 Mrija nagyobb, 225 tonnányi terhet szállíthat szemben a Ruszlan 120 tonnájával.
  • 8. Dupla futóműszár, összesen 24 kerék veszi fel  a 392 tonnás maximális felszállótömeget. A gép egyébként földes kifutópályán is használható. 8. Dupla futóműszár, összesen 24 kerék veszi fel a 392 tonnás maximális felszállótömeget. A gép egyébként földes kifutópályán is használható.
  • 9. A repülőgépnek négy D-18T típusú hajtóműve van, amelyek egyenként 229 kN tolóerőt biztosítanak. 9. A repülőgépnek négy D-18T típusú hajtóműve van, amelyek egyenként 229 kN tolóerőt biztosítanak.
  • 10. A repülőgép utazósebessége 800-850 km/h, hatótávja 7500 km, maximális terheléssel viszont csak 4800 kilométer. 10. A repülőgép utazósebessége 800-850 km/h, hatótávja 7500 km, maximális terheléssel viszont csak 4800 kilométer.
  • 11. A repülőgép konstrukciós sajátossága, hogy két rakodótérrel rendelkezik a gép or részénél, illetve a hátsó részén, ami gyorsabb rakodást tesz lehetővé. 11. A repülőgép konstrukciós sajátossága, hogy két rakodótérrel rendelkezik a gép or részénél, illetve a hátsó részén, ami gyorsabb rakodást tesz lehetővé.
  • 12. Az orr-rész felnyitása után leereszkedik a rakodó rámpa. 12. Az orr-rész felnyitása után leereszkedik a rakodó rámpa.
  • 13. A Volga-Dnyepr légitársaság 2016 júniusában az An-124 Ruszlánnal Szentpétervárról Magadánba szállította az uszty-szrednyekanszki vízerőmű turbinájának járókerekét. 13. A Volga-Dnyepr légitársaság 2016 júniusában az An-124 Ruszlánnal Szentpétervárról Magadánba szállította az uszty-szrednyekanszki vízerőmű turbinájának járókerekét.
  • 14. A szállításhoz egy olyan segédkeretet alkalmaztak, amely egyenletesen osztja el a 100 tonnás terhet a raktér padlóján. 14. A szállításhoz egy olyan segédkeretet alkalmaztak, amely egyenletesen osztja el a 100 tonnás terhet a raktér padlóján.
  • 15. A teljes teher a szállító segédkerettel együtt 115 tonna volt, közelíti a repülőgép  maximális felszálló tömeget. 15. A teljes teher a szállító segédkerettel együtt 115 tonna volt, közelíti a repülőgép maximális felszálló tömeget.
  • 16. A 6 méter átmérőjű járókerék szállításának előkészületei fél évig tartottak. 16. A 6 méter átmérőjű járókerék szállításának előkészületei fél évig tartottak.
  • 17. A „Ruslan” rakodóterének hossza 36,5 méter, magassága – 4,4 méter. 17. A „Ruslan” rakodóterének hossza 36,5 méter, magassága – 4,4 méter.
  • 18. A repülőgépet a ki- és berakodást segítő berendezéssekel, 20 tonnás híddaruval látták el. 18. A repülőgépet a ki- és berakodást segítő berendezéssekel, 20 tonnás híddaruval látták el.
  • 19. A rakodórámpából és sínpályákból álló rakodórendszer egyenletes teherelosztást biztosít. 19. A rakodórámpából és sínpályákból álló rakodórendszer egyenletes teherelosztást biztosít.
  • 20. Munkában a nyolctagú speciális rakodóbrigád. 20. Munkában a nyolctagú speciális rakodóbrigád.
  • 21. A járókereket a segédkerettel felvontatták a rakodórámpára, majd csörlők segítségével bevontatták a Ruszlan rakterébe, ahol megfelelően rögzítették. 21. A járókereket a segédkerettel felvontatták a rakodórámpára, majd csörlők segítségével bevontatták a Ruszlan rakterébe, ahol megfelelően rögzítették.
  • 22. A rakodási munkálatok közel 10 órát vettek igénybe. 22. A rakodási munkálatok közel 10 órát vettek igénybe.
  • 23. Startra készen! 23. Startra készen!
  • 24. Az AN-124 pilótakabinja. 24. Az AN-124 pilótakabinja.
  • 25. A Ruszlan 8 tagú személyzettel repül: a hajózók - a parancsnok, az első tiszt,  a navigátor, a fedélzeti mérnök valamint a rádiós tiszt mellett a be- és kirakodást irányító szakemberek teszik teljessé a csapatot. 25. A Ruszlan 8 tagú személyzettel repül: a hajózók - a parancsnok, az első tiszt, a navigátor, a fedélzeti mérnök valamint a rádiós tiszt mellett a be- és kirakodást irányító szakemberek teszik teljessé a csapatot.
  • 26. A világ második legnagyobb teherszállító repülőgépének szarvkormánya.  A repülőgép irányítása, a kormányfelületek, a fékszárnyak működtetése csak hidraulikus szervók segítségével képzelhető el. 26. A világ második legnagyobb teherszállító repülőgépének szarvkormánya. A repülőgép irányítása, a kormányfelületek, a fékszárnyak működtetése csak hidraulikus szervók segítségével képzelhető el.
  • 27. A négy gázkar. 27. A négy gázkar.
  • 28. A Ruszlan volt az első olyan szovjet gyártmányú repülőgép, amelyet automatizált repülésellenőrző rendszerrel láttak el. 28. A Ruszlan volt az első olyan szovjet gyártmányú repülőgép, amelyet automatizált repülésellenőrző rendszerrel láttak el.
  • 29. Az automatika ellenőrzi a gép terhelését és megakadályozza, hogy a pilóták  veszélyes manővereket hajtsanak végre. 29. Az automatika ellenőrzi a gép terhelését és megakadályozza, hogy a pilóták veszélyes manővereket hajtsanak végre.
  • 30. A repülőgépnek két fedélzete van. Az alsó fedélzet teherszállításra szolgál, a felsőn van a pilótakabin és az utaskabin. 30. A repülőgépnek két fedélzete van. Az alsó fedélzet teherszállításra szolgál, a felsőn van a pilótakabin és az utaskabin.
  • 31. 31.
  • 32. Mintegy 6500 kilométert repült a gép a célállomásig. 32. Mintegy 6500 kilométert repült a gép a célállomásig.
  • 33. Az első közbenső leszállás Nyizsnyevartovszkban. 33. Az első közbenső leszállás Nyizsnyevartovszkban.
  • 34. Minden leszállás után alaposan ellenőrzik a repülőgépet. 34. Minden leszállás után alaposan ellenőrzik a repülőgépet.
  • 35. A Ruszlan repülőtéri mozgatásához saját különleges vontatóeszközzel rendelkezik, amelyet a magával visz és ezzel mozgatják a repülőtéren. 35. A Ruszlan repülőtéri mozgatásához saját különleges vontatóeszközzel rendelkezik, amelyet a magával visz és ezzel mozgatják a repülőtéren.
  • 36. Egy ilyen repülőgép üzemanyaggal való feltöltése sem egyszerű művelet, a hadsereg gépei rendelkeznek légi utántöltő rendszerrel is. 36. Egy ilyen repülőgép üzemanyaggal való feltöltése sem egyszerű művelet, a hadsereg gépei rendelkeznek légi utántöltő rendszerrel is.
  • 37. 37.
  • 38. Egy ilyen repülőgép üzemanyaggal való feltöltése sem egyszerű művelet, a hadsereg gépei rendelkeznek légi utántöltő rendszerrel is. 38. Egy ilyen repülőgép üzemanyaggal való feltöltése sem egyszerű művelet, a hadsereg gépei rendelkeznek légi utántöltő rendszerrel is.
  • 39. A gép maximálisan 212 tonna üzemanyaggal tölthető fel, amely a maximum 392 tonnás felszállótömeg  több mint fele. A gép üzemanyag fogyasztása maximális teher mellett a repülési magasságot elérve óránként 12,6 tonna. 39. A gép maximálisan 212 tonna üzemanyaggal tölthető fel, amely a maximum 392 tonnás felszállótömeg több mint fele. A gép üzemanyag fogyasztása maximális teher mellett a repülési magasságot elérve óránként 12,6 tonna.
  • 40. Az üzemanyagtöltő panel kapcsolói. 40. Az üzemanyagtöltő panel kapcsolói.
  • 41. A repülőgép négy üzemanyagtöltő nyíláson keresztül tölthető fel, ezek két oldalon a képen látható főfutómű gondoláinál találhatók. 41. A repülőgép négy üzemanyagtöltő nyíláson keresztül tölthető fel, ezek két oldalon a képen látható főfutómű gondoláinál találhatók.
  • 42. Leszállás Jakutföldön. 42. Leszállás Jakutföldön.
  • 43. A szárnyak felső felületén található két nyíláson keresztül gravitációsan is tankolható a gép. 43. A szárnyak felső felületén található két nyíláson keresztül gravitációsan is tankolható a gép.
  • 44. A végállomás Magadan. 44. A végállomás Magadan.
  • 45. A kirakodás ugyanúgy zajlik, mint a berakodás, csak éppen fordított sorrendben. 45. A kirakodás ugyanúgy zajlik, mint a berakodás, csak éppen fordított sorrendben.
  • 46. A kirakodás! 46. A kirakodás!
  • 47. Darukkal részben szétbontották a járókerék szállító segédkeretét és leengedték a rakodórámpán. 47. Darukkal részben szétbontották a járókerék szállító segédkeretét és leengedték a rakodórámpán.
  • 48. Daruk segítségével leemelték a járókereket a szállító segédkeretről és egy trélert toltak alá. 48. Daruk segítségével leemelték a járókereket a szállító segédkeretről és egy trélert toltak alá.
  • 49. A járókerék az épülő szrednyekanszki vízerőmű 3-as számú turbinájába kerül, az erőmű 2018-ban kezd majd termelni. 49. A járókerék az épülő szrednyekanszki vízerőmű 3-as számú turbinájába kerül, az erőmű 2018-ban kezd majd termelni.
  • 50. Sikeres csapatmunka! 50. Sikeres csapatmunka!
  • 51. A Ruszlan ritkán repül  Oroszországban. Ez a gép Magadanból Japánba ment tovább. 51. A Ruszlan ritkán repül Oroszországban. Ez a gép Magadanból Japánba ment tovább.
  • 52. Jórészt An-124 100-as gépekből áll a Volga-Dnyepr légitársaság. 52. Jórészt An-124 100-as gépekből áll a Volga-Dnyepr légitársaság.
  • 53. A gép eddig több mint 1300 repülőtéren járt a világban.  Az An-124-esek szolgáltatásaira stabil a kereslet, az űrrakétákhoz szükséges berendezések szállítására például 2-3 évre előre lekötött megrendelése van a légitársaságnak. 53. A gép eddig több mint 1300 repülőtéren járt a világban. Az An-124-esek szolgáltatásaira stabil a kereslet, az űrrakétákhoz szükséges berendezések szállítására például 2-3 évre előre lekötött megrendelése van a légitársaságnak.
  • 54. A Ruszlannal a teherszállítás egyedülálló lehetőség, ezért a megrendelők előre tanácskoznak a szállítmányozóval, hogy miként tervezzék meg a berendezést, hogy az elférjen az óriásgépben. 54. A Ruszlannal a teherszállítás egyedülálló lehetőség, ezért a megrendelők előre tanácskoznak a szállítmányozóval, hogy miként tervezzék meg a berendezést, hogy az elférjen az óriásgépben.
  • 55. 55.
  • 56. 56.

Az An-124 Ruszlan a világ második legnagyobb teherszállító repülőgépe, amelyet mindmáig sorozatban gyártanak.

 

Az An-124-est speciális terhek szállítására alkalmazza az oroszországi Volga-Dnyepr légitársaság. 2016-ban Szlava Sztyepanov fotós elkísérte egy  útjára a Ruszlant. A gép Szentpétervárról Magadánba szállította az uszty-szrednyekanszki vízerőmű számára gyártott turbina 100 tonnás járókerekét.

Forrás: gelio.livejournal.com

ugrás az oldal tetejére