Menu

A hajógyártásban is terjeszkedne az Atomenergomas

A hajógyártásban is terjeszkedne az Atomenergomas
Tovább akarja növelni szerepét a hajóépítési piacon az Atomenergomas.

 

A Roszatom orosz állami atomenergetikai konszern gépgyártó cégcsoportjának vezérigazgatója, Andrej Nyikipelov elmondta: bővíteni kívánják tevékenységi körüket, hogy az ne csak az atommeghajtású hajók hajtóműveinek gyártására terjedjen ki. „Ugyanakkor ehhez a folyamatban lévő szerződéseket kifogástalan pontossággal kell teljesíteni, a felmerülő problémákat a lehető leggyorsabban kell megoldani” – idézte szavait a Roszatom internetes honlapja.

Az Atomenergomas-vezér akkor beszélt erről, amikor a Moszkva közelében fekvő Podolszkban, a cégcsoporthoz tartozó gépgyárba, a ZiO-Podolszkba látogatott, hogy ellenőrizze, miként zajlik az LK-60 típusú, újgenerációs, Arktika osztályú jégtörők prototípusához készülő reaktorok fő elemeinek gyártása. A vizitet kísérő értekezleten megállapították, hogy a munkálatok a menetrendnek megfelelően folynak és az idén decemberben leszállítják a RITM-200 típusú reaktorblokkot a szentpétervári Balti Üzem hajógyárnak, ahol az első ilyen jégtörő épül. „Vállalataink biztosítják a reaktor teljes gyártási folyamatát, a tervdokumentáció elkészítésétől a berendezések előállításáig és leszállításáig” – hangsúlyozta Nyikipelov.

Az LK-60-as jégtörők prototípusához készülő RITM-200-as reaktoregységen már 2012-ben megkezdődött a munka az ugyancsak Atomenergomashoz tartozó Afrikantov Gépipari Kísérleti Tervezőirodánál, amelyet 2014-ben bíztak meg azzal, hogy két további ilyen hajó számára is szállítsa le ezeket a berendezéseket. A RITM-200-ban két reaktor kap helyet, összesen 175 megawatt hőenergia leadására lesz képes, vagyis teljesítménye nagyobb, mint a mostani, korszerű atommeghajtású jégtörőkben használt reaktorblokkoké. Ugyanakkor feleannyit nyom, mint azok. Mérete is kisebb, és hosszabb ideig képes a fűtőelemek cseréje nélkül folyamatosan működni.

Az új jégtörőkből, a tervek szerint, hármat helyeznek üzembe 2017 és 2020 között. A több mint 33,5 ezer tonna vízkiszorítású, 173,3 méter hosszú és 34 méter széles hajók teljesítménye eléri a 83 ezer lóerőt, a merülésüket 8,5 és 12,5 méter között lehet majd szabályozni, és 2,9 méter vastagságú jég leküzdésére is képesek lesznek.

 


Hozzászólások

ugrás az oldal tetejére