Menu

Csúcsforgalom az északi hajózási útvonalon

Csúcsforgalom az északi hajózási útvonalon
A tavalyinál nagyobb lesz az idén a csúcsforgalom a sarkvidéken keresztül vezető úgynevezett északi hajózási útvonalon, amelyen több ezer kilométerrel rövidebb az út Ázsia és Európa között, mint a hagyományos – Indiai-óceán, Szuezi-csatorna, Földközi-tenger, La Manche – irányban.

 

Az orosz atommeghajtású jégtörőket üzemeltető vállalat, az Atomflot vezérigazgató-helyettese, Musztafa Kaska elmondta, hogy október közepéig 51 tranzitszállítmány haladt át ezen az útvonalon, öttel több, mint tavaly az egész szezonban. Az elszállított áru mennyisége elérte az 1,26 millió tonnát. Az idén először egy kínai hajó is átkelt a sarkvidéken, jövőre pedig várhatóan 8-10 követi majd a példáját, Peking ugyanis élénken érdeklődik az olcsóbb és gyorsabb szállítási útvonal iránt, ezért lehet csúcsforgalom ezen a útvonalon. Noha a klímaváltozás, a Jeges-tenger olvadása miatt a korábbinál könnyebb a hajózás ezen a vidéken, az átkelés még mindig csak atommeghajtású jégtörők kíséretében lehetséges. A Roszatom orosz állami atomenergetikai konszernnek jelenleg öt ilyen hajója járja a sarkvidéki vizeket.

 


Hozzászólások

ugrás az oldal tetejére